Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
We vonden dit zo lekker en ik heb snel gekeken, en er zal ongetwijfeld iets zijn wat erop lijkt, maar ook zo klaar en niet duur.
Benodigdheden:
Een paar preitjes.,
Een pot gegrilde rode paprika (Lidl).
Veel kerrie en verder de specerijen, die jezelf lekker vindt
(eventueel wat knoflook).
geraspte kaas (kun je kant en klaar kopen en anders een stuk jonge kaas raspen in de keukenmachine).
Een kilo gehakt (half om half, maar runder is ook prima)
Een pot Aardappelanders (ik had de smaak van kaas, let wel op de kh'n die verschillen per pot, maar is heel weinig)
Een ovenschaal en een oven.
De prei fijn snijden en wassen en drogen (b.v. in een slacentrifuge), het gehakt met veel kerrie en andere gewenste specerijen, rul bakken, de gegrilde paprika fijnsnijden en eventueel wat knoflook door het gehakt.
Eerst een laag gehakt onderin en dan prei, dan gehakt en dan prei en over de prei steeds de paprika verdelen (voor de kleur en de lekkere smaak) en over de prei met een lepel een halve pot Aardappel Anders smeren, de hele pot kan ook, maar denk aan je kh'n.
En dan tenslotte gehakt en dan geraspte kaas erover. In de oven in het begin niet te hoog ongeveer 180 graden en even voor je gaat eten de temperatuur opvoeren om de kaas te laten gratineren.
N.B. De prei dus rauw in de schaal doen wel zo droog mogelijk, hoewel je niet voorkomt dat er vocht vrij komt, dat laat je bij het opscheppen gewoon onderin liggen, de prei is dan knapperig en dat maakt het zo lekker.
Je kunt natuurlijk altijd tomaten toevoegen maar let op dat het dan nog natter wordt!
Eet smakelijk en groeten Mixer |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 14 jan 2005 19:11 |
|
|
|
|
|
|
In de nieuwe versie van het boek wordt paprika wel genoemd, ik gebruik het bij dit soort gerechten .
Atkins maakt zelfs soep van gegrilde rode paprika's in zijn receptenboek. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 jan 2005 10:46 |
|
|
|
|
Die paprika's van de Lidl zijn gegrild en dat is juist zo lekker, ik heb de pot weggegooid dus kan er niet op kijken en moet weer nieuwe kopen, maar er zit geen suiker in, anders had ik het niet zo vaak gegeten het afgelopen jaar.
PS De pot uit de vuilniszak gevist en geprobeerd de grizelig kleine lettertjes te lezen want mijn loep is al ingepakt, maar suiker is het laatste ingredi?«nt, dus te verwaarlozen. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 jan 2005 16:48 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Hou op, ik heb al zo'n honger, kinders zijn gelukkig onderweg..........zeggen ze |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 jan 2005 18:44 |
|
|
|
|
|
|
Sinds ik die potten gegrilde paprika heb ontdek, heb ik nauwelijks verse gekocht, €1.89 dacht ik en geopend blijven ze lang goed in de koelkast en ook heel lekker in de sla, en ook lekker door allerlei soepen. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 jan 2005 20:31 |
|
|
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
Ik geloof dat ik ook nog wel een pot heb staan. Dan ga ik dit van de week beslist maken. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 jan 2005 22:41 |
|
|
lotte1986 Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 30-10-2011 Berichten: 109 Dieet: Dr. Frank Woonplaats: Borne
|
|
weet je ongeveer hoeveel kh in dit gerecht zitten?_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 sep 2014 10:57 |
|
|
|
|
Prikkertje Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 21-7-2015 Berichten: 4027 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Achterhoek
|
|
Voor hoeveel personen is dit gerecht? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 jul 2015 14:42 |
|
|
love- to-cook Weegclubfan voor het leven
|
|
Ik denk dat Wil-Sophie niet meer op dit forum is Prikkertje. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 jul 2015 15:09 |
|
|
Prikkertje Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 21-7-2015 Berichten: 4027 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Achterhoek
|
|
Oh jammer! Bedankt voor het melden. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 jul 2015 15:15 |
|
|
|
|