Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Amandel-hazelnoot koek (eigenlijk alleen voor degene die in Duitsland amandelmeel en hazelnootmeel kunnen kopen €0.69 per 200 gr.)
eventueel een boterkoekvorm, maar in elk ander soort kan ook en niet geschikt voor inductie.
1 pakje roomboter
200 gr. amandelmeel
200 gr. hazelnootmeel
1 maatdopje vloeibare zoetstof
2 eieren en 1 ei om te bestrijken
Ingredi?«nten met een vork prakken en mengen tot een compact deeg dan uitsmeren in een ingevette vorm en met losgeklopt ei bestrijken(voor siliconen vormen: met water omspoelen) bakken in het midden van de oven 30 min. op 180 graden dan goed koelen in de koelkast en koud aansnijden.
Variatietip: citroensap en/of kokos erdoor
extraatje een toefje slagroom |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 14 sep 2004 11:10 |
|
|
|
|
Loenatick Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-6-2004 Berichten: 258 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: Haarlem
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 13:37 |
|
|
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
ja lekker he, ik heb er een week van gesmuld, elke keer een puntje bij de koffie. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 23 sep 2004 16:11 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Jou notenkoek staat in de oven, ik had alleen geen 200 gram amandelmeel, heb ik dus 100 gram amandelmeel en 100 gram prote?¯ne 95 gedaan, wel 200 gram hazelnootmeel, dus ik ben heel nieuwsgierig hoe die smaakt.
Heb hem net geproeft, maar hij is iets te lang in de oven geweest, hij is een beetje droog, de smaak is goed, dus dan maar slagroom erop doen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 25 sep 2004 8:57 |
|
|
|
|
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
Ines schreef: | dus dan maar slagroom erop doen |
Ach wat zielig! Om hem dan z?³ te moeten eten! Met slagroom !! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 25 sep 2004 11:02 |
|
|
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Is het niet vreselijk |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 25 sep 2004 15:01 |
|
|
Janet Vaste Weegclubfan
|
|
Amandelmeel maak je door bv Zakjes ganeer amandelen goed fijn te malen in het keukenmachine of de blender. Dit doe ik altijd voor de boterkoek. _________________ Groetjes Janet
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 25 sep 2004 21:47 |
|
|
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Janet schreef: | Amandelmeel maak je door bv Zakjes ganeer amandelen goed fijn te malen in het keukenmachine of de blender. Dit doe ik altijd voor de boterkoek. |
Janet,
als je amandelen koopt bij een Turkse winkel, dan zijn ze een stuk voordeliger dan de garneeramandelen. Beter voor je beurs! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 25 sep 2004 22:38 |
|
|
Magda Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Ik heb hem ook gemaakt vandaag, het is een beetje Jadies boterkoek.
Heb genomen wat ik in huis had. Hazelnoten, amandelmeel, wat walnoten en kokos. Daarbij citroenaroma, snufje zout en een scheut slagroom, want ik vind een smeuiige notenkoek het lekkerst. Dus niet te lang in de oven. Het ding is nog gerezen ook en erg lekker, vooral met slagroom.
Bye van een slapeloze Magda |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 26 sep 2004 2:53 |
|
|
|
|
Kon je niet slapen
Die van mij is niet smeuig geworden, zonde, maar met een garnering.... |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 26 sep 2004 8:08 |
|
|
|
|