Auteur |
Bericht |
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Ontdekte door mislukking(zoals zo vaak) hoe een taartbodem te maken, ik hoop dat ik het kan overbrengen,
Van gezoet beslag, zelf had ik zelfgemaakte bakmeel a la Jos?© en dan zoeten met vanille essence, een dopje azijn, en bijvoorbeeld kaneel of koekkruiden, wat je maar wilt, en dan een flinke klont roomboter en dan het beslag als roerei garen in een hete koekepan, dan steeds roomboter toevoegen, en dan tot slot het kruimelbeslag op een plat bord tot een compact geheel duwen of prakken net als vroeger de koekjesbodem van monchou taarten en dan laten koelen en dan opvullen met bavarois, hopelijk is het duidelijk zo!
Daarna is je koekepan behoorlijk aangebakken maar met wat water en zeeppoeder en dan verhitten koekt alles los.
Groetjes Mixer.
Voor de kenners zo maakte ik vroeger Kaiserschmarn met twee vorken het beslag los van elkaar houden. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 21 sep 2004 17:15 |
|
|
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Ik had er een voor de bavarois van Sharonne, gewoon het spritsendeeg en dat onderin een bakvorm, als het afgekoeld is de bavarois er bovenop en in de koelkast, yummie |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 21 sep 2004 17:19 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Maar die pannekoek als bodem vond ik toch ook een superidee!!! Snel klaar en makkelijk._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 21 sep 2004 17:53 |
|
|
Wil-Sophie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 1-3-2004 Berichten: 2929 Dieet: LOW-CARB Woonplaats: Urk
|
|
Naar boven |