Auteur |
Bericht |
alinthorst Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 23-10-2009 Berichten: 1550 Dieet: Low-Carb (atkins) Woonplaats: Bathmen
|
|
wafels die ook prima als soort broodvervanging kunnen met allerlei beleg:
2 eieren 0.6 khd
100 gr boter
175 gr water
40 gr. proteinepoeder
20 gr sojameel 4.8 khd
20 gr kokosmeel 0.8 khd
6 gr wijnsteenpoeder 1 khd
snuf zout en beetje stevia (zoetstof natuurwinkel)
scheutje olie
7.2 khd samen
Boter smelten, zoetstof erbij en 1 voor 1 de eieren goed meeklutsen (mixer) water erbij. Prot. poeder, soja-/kokosmeel, zout en wijnsteenpoeder mengen en rustig toevoegen. scheutje olie erbij.
Ik heb een wafelijzertje, zo'n 'bloem' vorm waar dan 5 hartvormige wafeltjes uit komen.
Drie porties gebakken, dus 15 wafeltjes, is 0.48 (0.5 dus) per wafeltje. Beleggen met wat je maar wilt, roomboter en kaas, roomkaas, vleeswaren.
Niet zo heeeel erg anders dan de anderen, maar wel minder khd denk ik, probeer ik de volgende keer alleen kokosmeel, dus geen sojameel erbij, nog minder khd's maar kan niet altijd. Als het lukt pas ik het recept hier aan.
Succes en eet ze._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 31 jan 2010 10:33 |
|
|
|
|
zonzoekster Mega Weegclubfan
|
|
Dank je wel voor het recept. Klinkt erg lekker.
Nog glutenvrij ook!!!
Van de week even op jacht naar sojameel, kokosmeel, stevia en wijnsteenbakpoeder en dan aan de slag. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 31 jan 2010 10:55 |
|
|
antoniav Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-12-2009 Berichten: 2459 Dieet: low carb Woonplaats: Drenthe
|
|
Heerlijk recept, Wij aten dat in Noorwegen warm met eigengemaakte bosbessenjam en een bolletje room ijs . _________________ rare disease warrior
. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 31 jan 2010 11:58 |
|
|
Geregistreerd op: 23-10-2009 Berichten: 1550 Dieet: Low-Carb (atkins) Woonplaats: Bathmen
|
|
kunnen wij ook in een iets later stadium. Heb ik al ergens een recept voor ijs gezien en als we bosbessen mogen toevoegen........... lekker hoor, we hebben het zo slecht nog niet!!!!_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 31 jan 2010 12:59 |
|
|
|
|
tyka Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 29-12-2009 Berichten: 392 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Geertruidenberg
|
|
hmm klinkt heel lekker
Welk type wafelijzer heb jij trouwens.. Er is zoveel keuze tegenwoordig dat ik het altijd moeilijk kiezen vind _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 17:22 |
|
|
|
|
Heb ik een hele goedkope van Bestron gehaald. Het is ook niks bijzonders maar het bakt wel wafeltjes.
Wilde ik eigenlijk van die dikke wafels bakken, maar daar heb ik de verkeerde voor gekocht. Dit is ook prima, kostte 16 euro bij mediamarkt._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 feb 2010 18:36 |
|
|
|
|
Is kokosmeel eigenlijk hetzelfde als gemalen kokos?
Zo Nee, waar koop je dan kokosmeel, dat kan ik namelijk nergens vinden en ik wil deze wafels dolgraag bakken. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 13:41 |
|
|
|
|
|
|
Heb ik bij een natuurwinkel gekocht, denk niet dat gemalen hetzelfde is. Het heeft de structuur van heel fijngemalen meel en heet kokosmeel._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 14:04 |
|
|
|
|
Ik ben bij 2 Natuurwinkels, en de Tuinen, en nog een reformwinkel geweest. Geen van vieren kende ze het zelfs maar.
Misschien moet ik de geraspte kokos nog fijner malen? Zou het dan hetzelfde zijn |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 14:10 |
|
|
tyka Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 29-12-2009 Berichten: 392 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Geertruidenberg
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 feb 2010 14:36 |
|
|
|
|