Auteur |
Bericht |
alicekknotts Mega Weegclubfan
|
|
met wat minder olie en zonder de nootjes ook zeker aan te raden en weer eens wat anders! De spinazie doe ik met wat gefruite knoflook in de wok.
Spinazie met tomatensambal
Gebruik hier bij voorkeur wilde spinazie. Je kunt het zo pittig maken als je zelf wilt door meer of minder pepers te gebruiken. Begin eerst met de helft van de pepers en kijk of de smaak je bevalt. In Indonesie gebruiken ze een cobek dat is een grote platte vijzel ( die zijn bij de toko verkrijgbaar). Het resultaat met de vijzel is over het algemeen beter.
Bereiding
1.
Doe alle ingredienten die nodig zijn voor de tomatensambal in de foodprocessor of stamp ze fijn in vijzel.
2.
Verhit in een wok de olie en bak ze op matig vuur de tomatensambal tot het tot de helft is gereduceerd en de olie is opgenomen. Laat de sambal afkoelen.
3.
Breng water met een theel. zeezout aan de kook. Kook hierin de gewassen spinazie ongeveer 3 minuten. De spinazie moet nog knapperig zijn. Laat de spinazie uitlekken.
4.
Meng vlak voor het opdienen de tomatensambal, de ketjap, limoensap, zout en limoenblaadjes door de spinazie en strooi er de gefruite uitjes over.
Ingrediënten
Voor 4-8 personen
? 200 gr. water- of wilde spinazie
? 2 fijngesneden limoenblaadjes (toko)
? 1 theel. ketjap manis
? snufje zeezout
? 1 theel. limoensap
? 2 eetl. gefruite uitjes
? 2-3 eetl archideolie
voor de tomatensambal:
? 2 rode pepers, fijn gesneden zonder zaadjes
? 2 kleine rode pepertjes, fijngesneden
? 1 theel. trassi
? 5 sjalotjes, fijngehakt
? 8 teentjes knoflook, fijngehakt
? 3 kemirinoten, fijngehakt
? 3 ontvelde tomaten
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 6:20 |
|
|
|
|
Dipinipi Beheerder
Geregistreerd op: 6-11-2007 Berichten: 44261 Dieet: suikerbewust en vetarm Woonplaats: Giessen
|
|
dit is geen cohenrecept
ziet er wel erg lekker uit hoor |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 8:59 |
|
|
alicekknotts Mega Weegclubfan
|
|
Officieel niet, Dinie, maar wel heel makkelijk aan te passen! Er staat maar weinig bij wat niet mag. Moet alleen erg uitkijken met de hoeveelheid natuurlijk, en kikkoman ipv ketjap, geen nootjes, minder olie, ach, laat mij maar lekker dromen; soms doe ik een dagje 95% cohen heb geen haast, niet goed, maar zo houd ik het langer vol!_________________
weegdag donderdag |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 04 aug 2010 22:20 |
|
|
|
|