Auteur |
Bericht |
DeeDee Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 238 Dieet: normaal gezond voedinspatroon Woonplaats: Almere
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 03 dec 2009 12:57 |
|
|
|
|
LightShadowCat Super Weegclubfan
|
|
DeeDee schreef: | Direct de gehaktkruiden en het zout erbij. (beiden ongeveer een eetlepel, kan natuurlijk naar eigen smaak). |
De tips zijn goed, maar een eetlepel zout... brrrrr, en dan zit er ook nog eens zout in de gehaktkruiden vaak.
Alternatieve kruiding:
knoflookpoeder,
chilipoeder,
kaneelpoeder,
peper,
piment-poeder,
nootmuskaat,
zeezout.
Dat mengen en daar wat van eronder doen. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 13 mrt 2010 14:44 |
|
|
DeeDee Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-11-2007 Berichten: 238 Dieet: normaal gezond voedinspatroon Woonplaats: Almere
|
|
Kant en klare gehaktkruiden hebben inderdaad al zout. Meestal in de verhouding van 3:4. Ik meng liever mijn kruiden zelf, dan is de verhouding van zout 1:2. Veel beter èn lekkerder.
Nog minder zout kan natuurlijk ook. Zeker wanneer je veel vlees eet, is dat niet verkeerd voor je lijf.
PS ik gebruik alleen maar zeezout. Dat vind ik lekkerder dan gewoon tafelzout. Het enige nadeel is dat het sneller 'plakt'. ;-)_________________
~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 15 mrt 2010 10:52 |
|
|
|
|
Ik ben volgens mij (hoewel ik er per gerecht weinig van gebruik) een zoutconnaisseur...
Op mijn aanrecht staan:
grof zeezout in een molen
grof zeezout met chilipepers (uit eigen tuin) in een molen
grof zeezout met salie, rozemarijn en thijm gemengd, in een molen
himalaya zout
[img]http://www.culinaryshop.nl/content/upload/Producten/himalayazout.jpg[/img]
fleur de sel uit de Camargue
[img]http://www.nouvelle-epicerie.fr/catalogint/images/0893.jpg[/img]
"Nat" zeezout, ook uit de Camargue
[img]http://www.rookovens-online.nl/article9356930.jpg[/img]
(Is heel rijk aan magnesium en super voor marinades).
Maldon Salt
Ik doe altijd pas een beetje zout over het bereide gerecht, dan heb je minder nodig... en kan je spelen met de verschillende zoutsmaken... |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 15 mrt 2010 11:09 |
|
|
|
|
DeeDee Vaste Weegclubfan
|
|
Het is best een idee om het zout pas over het gehakt te doen nà het bereiden. Ik heb dat nog nooit geprobeerd. Méér zout gebruik je dan in ieder geval niet en minder? Dat zou best eens kunnen kloppen. Hihi... Ik ga het eens uitproberen... ;-)_________________
~ Vet lijkt op geld. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen. ~ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 15 mrt 2010 23:06 |
|
|
|
|
Als je het invriest dan zou ik het pas na het ontdooien erop doen, dus echt pas op de omelet of op het laatst door de pastasaus. Dat heeft ook nog als voordeel dat het het vocht niet uit het vlees trekt, dus je vlees blijft sappiger en je hebt minder ijskristallen. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 16 mrt 2010 10:09 |
|
|
Guinan Ik blijf hier bij de weegclub
Geregistreerd op: 25-3-2010 Berichten: 33 Dieet: HCG-dieet Woonplaats: Zwijndrecht - bij Rotterdam
|
|
Ik vries mijn gerulde gehakt ook altijd in, maar dan héél plat in zo'n plastic-rits-zak. Dan breek ik af wat ik nodig heb en de zak kan weer luchtdicht (uitzuigen) de vriezer in. Klinkt voor sommigen misschien minder fris maar ik woon alleen, vandaar _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 15 apr 2010 18:36 |
|
|
DeeDee Vaste Weegclubfan
|
|
Ik 'weeg' het zo'n beetje af en dan gaat het in diepvrieszakjes in kant en klare porties. Die doe ik dan inderdaad ook zo plat mogelijk drukken. Dan koelt het snel af èn het ontdooit ook lekker snel.
Wat zijn we daar handig in hè? ;-)_________________
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 15 apr 2010 20:31 |
|
|
|
|