Auteur |
Bericht |
Karda Ik blijf hier bij de weegclub
|
|
Deeg:
300 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram koude boter
75 gram canderel
losgeklopt ei
snufje zout.
Vulling
1 kg harde zure appels (goudreinet of Jonagold)
1 el citroensap
15 gr canderel
2 tl kaneel
60 gr rozijnen ( heb ik er niet door heen gedaan)
1 Snijd met 2 messen de boter door de bloem, basterdsuiker, vanilesuiker (vervangen door de canderel) en zout. Wrijf dean verder de boter met de vingers totdat je een kruimelig mengsel hebt. Voeg 3/4 van het ei toe. Zet het deeg verpakt weg in de koelkast.
2 Schil de appels, wrijf ze in met citroensap, maak stukjes en voeg nog meer citroensap toe totdat elk stukje zo'n beetje omgeven is. Bestrooi de appelstukjes met kaneel en 15 gr suiker (canderel) roer voeg de rozijnen toe en roer weer.
3 Maak van 2/5 deeg de bodem. De cirkel voor de bodem kun je ook in tweeen snijden en erin leggen, dan gaat het wat makkelijker. Rol de rest van het deeg ook uit, bekleed de zijkanten en houd wat over voor de bovenkant.
4. Doe de appelvulling erin. Maak strookjes en leg die afgewisseld horizontaal en verticaal erin. Bestrijk de deegstrookjes met ei en bak de taart op 175 graden 78 minuten.
5. Laat 5 minuten afkoelen, ga met een mes langs de rand en haal de rand eraf. Laat verafkoelen, zet hem dan in de koelkast.
Als je zo lang kan wachten is de taart 1 a 2 dagen na het bakken op zijn lekkerst. Wel binnen een week vanaf het bakken opmaken.
Smullen maar!
Groetjes Karda
Waarden per punt (12 punten per taart):
Cal: 418
Eiwit:4,2
Koolhydraten: 35,1
Vet: 14,4 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 02 mrt 2008 18:23 |
|
|
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54476 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Karda, bij de recepten is het de bedoeling dat de kcal erbij worden gezet. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 17:58 |
|
|
Karda Ik blijf hier bij de weegclub
|
|
o dat weet ik niet, nou ja dan haal ik het recept er wel af.
ik heb het net geprobeert maar het lukt me niet het er af te halen.
misschien dan jij het dan voor me kan doen.
groetjes Karda |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 18:31 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54476 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Karda schreef: | o dat weet ik niet, nou ja dan haal ik het recept er wel af.
ik heb het net geprobeert maar het lukt me niet het er af te halen.
misschien dan jij het dan voor me kan doen.
groetjes Karda |
Je zou ook de kcal erbij kunnen zetten |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 09 mrt 2008 19:24 |
|
|
Meta Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 2-1-2008 Berichten: 1777 Dieet: vegetarisch, minder vet, meer groenten Woonplaats: midden van nederland
|
|
Heb de calorieen uitgerekend. Als ik heel eerlijk ben zou ik deze taart niet maken. Met 418 calorieen en 14 gram vet per puntje appeltaart heb ik niet het idee dat ik iets goeds eet. De candarel gebruiken ipv suiker heeft naar mijn idee niet zoveel zin in zo'n vette taart.
Als je een appeltaart wil bakken die laag aan calorieen is, kun je het beste kiezen voor een vlaaibodem, die is niet vet.
Maar wel lekker natuurlijk appeltaart!_________________
Aan het stabiliseren: en het LUKT!!!! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 15 mrt 2008 13:43 |
|
|
|
|