Auteur |
Bericht |
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
Eerlijk gepikt op hetAtkinsforum voor Bianca!
Na twee mislukte baksels heb ik het recept gevonden: de Atkins variant van gevulde speculaas! Deze wil ik jullie niet onthouden, zo lekker..!! Eigenlijk kan dit recept al in fase 2, als je niet van noten stil gaat staan.
Wat heb je nodig:
- een vlavorm, doorsnede 24 cm
- wat boter om vlavorm in te vetten
- bakkwastje
- 2 eieren
- 250 gram amandelen gemalen
- 250 gram roomboter
- 1 dopje vanille-aroma
- 5 gram koekkruiden (2 theelepels)
- 3,5 theelepel zoetmiddel
- snufje zout
voor de afwerking:
- 1 eidoor
- 10 amandelen
Roer met een mixer op de hoogste stand de roomboter romig (ongeveer 1 minuut), voeg daarna vanille-aroma en zoetmiddel toe. Roer nog 30 seconden door. Voeg de eieren één voor één door het botermengsel. Na elk ei 30 seconden doorroeren voordat je de volgende ei toevoegt. Mix de amandelmeel met het zout en koekkruiden en doe dit bij het botermengsel. Het kan zijn dat het botermengsel er geschift uitziet, maar dit komt met het toevoegen van de amandelmeel helemaal goed!
Doe het beslag in de vlavorm en verdeel dit gelijkmatig met de achterkant van een natgemaakte lepel. Roer nu de eidooier kapot en giet dit over het beslag. Strijk dit met het boterkwastje uit en leg ter garnering de 10 amandelen erop.
Verwarm de oven voor op 150 graden. Baktijd: 25 tot 30 minuten (de koek moet stevig zijn als je er op drukt)
Je krijgt een koek van ongeveer 1 cm hoog, waar 8 royale stukken uit te snijden zijn. Ieder stuk bevat dan 2,5 gram koolhydraat. Er zijn ook 10 stukken uit te snijden en dan kom je dus uit op 2 gram koolhydraat per stuk. Voor de heel zuinige onder ons kun je er zelfs 12 uitsnijden! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 30 nov 2006 23:03 |
|
|
|
|
Marij Weegclubfan voor het leven
|
|
Lijkt me heerlijk, ga ik maken na het sprintje, lust ik met de kerst ook nog wel. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 01 dec 2006 8:39 |
|
|
Libby Weegclubfan voor het leven
|
|
Dank je wel! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 01 dec 2006 9:20 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Geweldig!! Ik wilde wat bakken omdat we zondag sinterklaas vieren, dan heb ik ook wat dus ben erg blij met recept!!! ga het zondag maken!!_________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 01 dec 2006 19:59 |
|
|
|
|
Saskiavh Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 208 Dieet: Atkins Woonplaats: Leusden
|
|
Als je de koek dan ook nog doorsnijdt en een laag marsepein* of amandelspijs* ertussen doet, is hij helemaal echt.
* recepten op deze site. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 04 dec 2006 14:56 |
|
|
Libby Weegclubfan voor het leven
|
|
Naar boven |
|