Auteur |
Bericht |
Emy Ervaringsdeskundige Lowcarb
Geregistreerd op: 28-11-2010 Berichten: 4374 Dieet: Lowcarb Woonplaats: Noorwegen
|
|
Vraagje, als er zachte boter staat, bedoelen jullie dan gesmolten of op kamertemperatuur.
Ik gebruikte nu kamertemperatuur maar toen werd het deeg een erg vaste substantie.. had meer een soort cakebeslag verwacht. Het eiwit is er dan meer doorheen gekneed bijna, dan geschept...
oh ja en hoe groot is de springvorm die je gebruikt? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 01 feb 2011 21:09 |
|
|
|
|
dinnetje87 Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 9-2-2011 Berichten: 70 Dieet: minder koolhydraten Woonplaats: Assen
|
|
Ooh lijkt me heerlijk! k ga hem vanmiddag maken (als ik tenminste amandelmeel bij de Jumbo kan vinden, AH XL had het niet) Ongelooflijk, dat je zulke dingen mag eten tijdens een dieet |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 12 feb 2011 8:56 |
|
|
Beppie1 Ik blijf hier bij de weegclub
Geregistreerd op: 3-3-2011 Berichten: 30 Dieet: low carb/GOK Woonplaats: Flevoland
|
|
Ik heb nu 2 keer geprobeert deze taart te bakken, maar....
Die zoetstofsmaak is zoooo overheersend...
Ik doe vast iets verkeerd, heb de vanille essence al gehalveerd, de zoetstof ook, en de smaak is heerlijk.....tot je m doorslikt: POEFFF daar is die overheersende Natrenasmaak.......
Dus ik ga nog wat verder 'verbeteren' hihi |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 14:18 |
|
|
Geregistreerd op: 28-11-2010 Berichten: 4374 Dieet: Lowcarb Woonplaats: Noorwegen
|
|
Krienie had de natrena gehalveerd. ik gebruik nog minder dan de helft, en dan smaakt hij mij redelijk, ik gebruik ook meestal iets meer boter en amandel dan in het recept.
Je kan ook deels andere zoetstof gebruiken. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 09 mrt 2011 16:04 |
|
|
|
|
|
|
Heb hem net nog een keer gemaakt, ik gebruik ca 7,5 ml natrena, veel minder dus dan in het recept. maar dat kan voor anderen te weinig zijn.
Verder splits ik de eieren nu niet meer, het maakt geen verschil op dit deeg bij mij. en het maakt het veel makkelijker! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 11 mrt 2011 20:43 |
|
|
Geregistreerd op: 3-3-2011 Berichten: 30 Dieet: low carb/GOK Woonplaats: Flevoland
|
|
Ik heb het kardemom gehalveerd, minder vanille, en dus geen natrena, maar poeder waarmee je kan bakken(oa die van AH)
En nu: ZALIG!!!
Dus... ik ben er ook blij mee, en ga zeker kijken hoe het lukt onder de eieren te splitsen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 14 mrt 2011 22:33 |
|
|
|
|
Kardemomme gebruik ik niet, hadden we niet in huis ... beetje gember, want daar ben ik niet zo gek op.
Ik laat liever de cacao voor zichzelf spreken
Beppie, poeder heeft vaak KH, doordat het poeder is, de vulstof om het tot poeder te maken veroorzaakt dat. Daarom gebruik ik liever natrena of andere vloeistof zoetstof. Ik weet niet hoe het met die van de AH is, maar de splenda en natrena poeders hebben een deel KH erin. Nou is er discussie over hoe je ze moet tellen.. maar kijk hoe je lichaam reageert. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 15 mrt 2011 7:47 |
|
|
|
|
|
|
Ik heb m lekker in stukken in de vriezer!
En als ze op mn werk eens iets snoepen...dan neem ik een (half) stukje... HEERLIJK!!!
(en zolang de lijn omlaag gaat... mij hoor je niet haha)_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 27 mrt 2011 14:30 |
|
|
Johanne Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 30-9-2009 Berichten: 701 Dieet: Dr Frank Woonplaats: Breezand
|
|
Ik ga deze taart ook eens proberen, maar misschien een idee om stevia zoetstof te gebruiken ipv natrena?_________________
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk ik ben behoorlijk vrolijk, zo vrolijk was ik nooit! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 feb 2012 23:34 |
|
|
Stadler Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 28-1-2011 Berichten: 180 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Eindhoven
|
|
Past dit ook in de eerste fase ?
Want dan ga ik na mijn werk vlug naar de winkel en ga ik vanavond eens lekker kokkerellen_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 30 mrt 2012 12:36 |
|
|
|
|