Auteur |
Bericht |
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
Ik heb dit recept van mijn lieve zusje Aati hoor! Heb het niet zelf aangepast, maar kreeg dit van haar toen ik er op bezoek was.
In de decembergids van de C1000 heb ik een heerlijk toetje gevonden. Feestelijk met het oog op de kerst, maar overigens vanzelf altijd lekker. Mathilde heeft er van gesmuld toen ze bij mij was dinsdag. Ze zat net al te zeuren waarom het nog niet op het forum staat.....Ze wil het morgen ook maken!
Mja, ik had ook niks te doen deze week...
Ik heb het aangepast voor Atkins:
2 eiwit
200 gram roomkaas, mascarpone of andere
2 dl. slagroom
zoetstof
vanille essence
1/2 dl slagroom ( of meer) voor garnering
frambozen of ander rood fruit ( evt. uit de diepvries, dan eerst ontdooien en zoeten naar smaak.)
Eiwit stijf kloppen, roomkaas los roeren. Slagroom lobbig kloppen met de zoetstof. Vanille essence erdoor of andere naar smaak. Alles voorzichtig doorelkaar mengen.
Doe in mooie glazen een laagje rood fruit, dan een laagje van het slagroommengsel, weer laagje frambozen en weer slagroommengsel. Garneer met slagroom. Doe er bv nog paar blaadjes mint op en een vruchtje of chocolaadje. Naar eigen fantasie en wat je evt. in huis hebt.
In koelkast zetten tot opdienen. Heel makkelijk te maken, en echt lekker!!
Ik heb er een foto van gemaakt, alleen ontbreekt mijn garnering, had ik niet...Twisted Evil Twisted Evil
behalve een hele lekkere laag extra slagroom eroverheen en geroosterde geschaafde amandeltjes.....
Ik had bananenessence, wil jullie niet jaloers maken...Embarassed meegenomen uit Slovenië, en dat was zó lekker.... Laughing Laughing
Laatst aangepast door Twompie op wo 20 dec 2006 2:10, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 12 dec 2006 0:27 |
|
|
|
|
Hermie Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 16-12-2006 Berichten: 5003 Dieet: Gezond eten (kcal tellen)
|
|
Hallo Mathilde,
Voor de zekerheid heb ik het even gekopieerd,ik heb het C 1000 boekje nog niet bestudeerd.
Het lijkt me superlekker.
Bedankt voor het plaatsen_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 19 dec 2006 12:11 |
|
|
Marij Weegclubfan voor het leven
|
|
Toetje is heerlijk, had het eerste kerstdag gemaakt en tweede kerstdag weer. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 jan 2007 16:40 |
|
|
|
|
ooooh, helemaal vergeten te maken en ik had het me nog zo voorgenomen._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 02 jan 2007 19:41 |
|
|
|
|
Libby Weegclubfan voor het leven
|
|
Josephine 1950 schreef: | ooooh, helemaal vergeten te maken en ik had het me nog zo voorgenomen. |
Dat is echt jammer! Wat had je als alternatief? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 jan 2007 10:58 |
|
|
|
|
Ik heb me 50 gram ijs afgewogen en een keer een beker slagroom met cacaopoeder erdoor.
Ik ga ze nog wel maken, maar ik denk de helft, want als het lekker is, oei,oei,oei,dan is het zo op._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 03 jan 2007 11:09 |
|
|
|
|