Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
BAILEYS
Dit is een recept dat ik gekregen heb van RietT, het is een overheerlijke drank die toegestaan is. Riet dank je wel dat je dit recept met ons wil delen
750 ml slagroom
200 ml Ierse whiskey
1 theelepel instant koffiepoeder ( 1 theelepel is 1 ml )
1,5 theelepel cacaopoeder
zoetstof naar smaak ( 3 ml )
1 theelepel vanille-extract
1 theelepel amandelextract
Mix het cacaopoeder, het koffiepoeder de zoetstof vanille-extract en amandel-extact in een kleine kom. Doe er dan genoeg van de whiskey bij om een glad papje te krijgen.
Doe de slagroom in een pan en laat al roerend op een klein vuurtje inkoken voor ?¾ ( ongeveer ?½ uurtje). Laten afkoelen, regelmatig roeren, tot kamertemperatuur.
Voeg de room, de overgebleven whiskey en het cacao-/koffiemengsel bij elkaar tot een glad papje. Overschenken in een fles.
24 uur laten intrekken dan is het goed op smaak.
Je kan dit 2 tot 3 weken in de koelkast bewaren |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 21 apr 2004 11:20 |
|
|
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Ik ga vandaag jou Bailey's maken Jos?©, krijg visite in het weekend en heb ook eens zin om wat bij de koffie te drinken |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 14 jul 2004 11:01 |
|
|
Magda Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Ik heb die Baileys gemaakt en het is superlekker. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 17 sep 2004 21:55 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Ik voel de kilo's er al aan komen :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 17 sep 2004 21:57 |
|
|
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
He Mgda, vandaag helemaal vergeten jou Baileys te proeven, Is erg jammer, was wel erg benieuwd. Volgende keer beter._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 sep 2004 0:22 |
|
|
Meel Vaste Weegclubfan
|
|
Hoi,
Chips, Nog die bailey's niet geproefd. Moet het nu toch maar zelf gaan maken want heb net het recept even opgesnord !!
Die whiskey is gewoon in de winkel te koop of is dat nog speciale ??
gr
Meel_________________ Als je 24 uur per dag bezig bent met ouder worden. Waarom dan niet 5 minuten per dag besteden om jong te blijven ??
meilau.hulstein@planet.nl |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 sep 2004 19:00 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Gewoon gewone wisky gebruiken, en niet alles achter elkaar opdrinken, wel regelmatig proeven natuurlijk of het nog goed op smaak is :wink: :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 19 sep 2004 21:06 |
|
|
|
|
Meel Vaste Weegclubfan
|
|
Maak je een liter ??
Jemig, neem normaal gesproken altijd 1 glaasje in de drie maanden. Zou je het misschien ook kunnen invriezen ??
Anders gaat dat niet goedkomen hoor. Kan ik het alleen maken als ik visite krijg die dat ook lust.
Meel_________________ Als je 24 uur per dag bezig bent met ouder worden. Waarom dan niet 5 minuten per dag besteden om jong te blijven ??
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 6:51 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
|
|
Dit recept wordt geen liter Meilau, je moet de room inkoken totdat je 3/4 overhoudt. In totaal wordt het dan weer ongeveer 700 cc de inhoud van een normale flas Baileys.
Invriezen zou ik zelf niet doen, ben bang dat de room gaat schiften, maar je zou het met een kleine hoeveelheid kunnen proberen. Dan weten we straks allemaal of het kan. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 7:33 |
|
|
Meel Vaste Weegclubfan
|
|
Zal het in het weekend gaan maken en zal dan proberen of je het in kan vriezen. Wordt dus vervolgd !!
gr
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 9:44 |
|
|
|
|