Auteur |
Bericht |
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Ik eet dit na mijn luch als dessert en volgens mij heeft het geen kh's
Rode Jelly
2 personen
ingredienten:
3 blaadjes (rode) gelatine
2,5 dl Crystal Clear light citroen & passie, zonder koolzuur
2 el limoensap
6 zoetjes of zoetstof naar smaak
Week de gelatine ongeveer 5 min. in koud water. Breng 0,5 dl van de drank in een steelpan aan de kook. Knijp de gelatine goed uit en roer deze van het vuur af door de drank. Roer dan de rest van de dran en het limoensap erdoor en breng op smaak met zoetstof.
Verdeel de gelei over 2 glazen en laat het in de koelkast in ong. 3 uur opstijven.
Mokka jelly
2 personen
ingredienten
3 blaadjes witte gelatine
2 dl sterke caffeinevrije koffie
6-8 zoetjes naar smaak
Week de gelatine ong. 5 min. in koud water. Breng 0,5 dl water aan de kook in een steelpan. Knijp de gelatine goed uit en roer deze van het vuur af door het water. Roer dan de koffie erdoor en maak het lekke zoet met zoetstof. Verdeel de gelei over 2 glazen en laat ze in de koelkast in ong. 3 uur opstijven. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 nov 2004 10:58 |
|
|
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Voor zoetjes moet je helaas ongeveer 0,5 koolhydraten per zoetje tellen, daarom gebruik ik altijd Natrena vloeibaar, daar hoe je niets voor te tellen.
Maar die jelly met christalcleat lijkt me wel heel erg lekker, ga het dus uitproberen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 nov 2004 12:10 |
|
|
Marian1 Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-3-2004 Berichten: 118 Dieet: Atkins Woonplaats: Nederland
|
|
Jose schreef: | Voor zoetjes moet je helaas ongeveer 0,5 koolhydraten per zoetje tellen, daarom gebruik ik altijd Natrena vloeibaar, daar hoe je niets voor te tellen.
|
Nee joh, niet voor gewone zoetjes. Dat staat wel in het boek maar dat gaat over Splenda...
Alleen in de natrena gourmet zit een h?©?©l klein beetje kh, maar die zijn toch al niet zo geschikt vanwege de aspartaam. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 nov 2004 12:48 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Marian1 schreef: | Jose schreef: | Voor zoetjes moet je helaas ongeveer 0,5 koolhydraten per zoetje tellen, daarom gebruik ik altijd Natrena vloeibaar, daar hoe je niets voor te tellen.
|
Nee joh, niet voor gewone zoetjes. Dat staat wel in het boek maar dat gaat over Splenda...
Alleen in de natrena gourmet zit een h?©?©l klein beetje kh, maar die zijn toch al niet zo geschikt vanwege de aspartaam. |
Dan heb ik dat dus steeds verkeerd begrepen, bedankt voor je antwoord, weer iets erbijn geleerd. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 nov 2004 13:42 |
|
|
|
|
Bertha Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 12-8-2004 Berichten: 357 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: IJmuiden
|
|
een toefje slagroom op de koffievariant maakt het wel af. jammie_________________ Groetjes Bertha |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 11 nov 2004 14:15 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Je kan ook wat water vervangen door ongeslagen room, of alleen maar slagroom voor de atkinsers :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 14 nov 2004 14:25 |
|
|
Jadie Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-2-2004 Berichten: 1328 Dieet: Atkins Woonplaats: Hoogvliet
|
|
Lekker!! _________________ Je kan beter een blauwtje lopen,dan een groentje blijven!!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 14 nov 2004 16:40 |
|
|
|
|