Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Amandelcake
150 gr. amandelen (wit)
200 gr. roomkaas
2 tl bakpoeder
100 gr. roomboter
75 gr prote?¯nepoeder
4 grote eieren
1 theelepel kaneel
flinke scheut vanille essence
10 ml zoetstof
Amandelen tot meel malen in de keukenmachine.
Zorg dat de boter op kamertemperatuur is, of maak hem even zacht in de magnetron.
Doe alle ingredienten in een grote kom en mix het tot een glad beslag. Stort het deeg in een ingevette cakevorm en plaats dit in een voorverwarmde oven op 180 graden. Controleer na 45 minuten met een sate prikker of de cake gaar is. Laat de cake afkoelen op een taartrooster.
Totaal aantal koolhydraten 20 gr.
Ongeveer 20 plakjes is 1 gram koolhydraten per plakje.
Deze cake is ook gemakkelijk mee te nemen als je ergens op visite moet, je gastvouw kan hem opsnijden en je hoeft niet te weigeren.
Tip: mocht de cake niet binnen 2 dagen opgaan, stop dan een gedeelte in de diepvries, de cake gaat namelijk vrij snel schimmelen. Als je hem invriest kan je gewoon iedere dag een plakje eruit nemen en heb je steeds verse cake tot je beschikking.
Laatst aangepast door Jose op ma 20 sep 2004 16:46, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 13 feb 2004 19:03 |
|
|
|
|
Magda Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 693 Dieet: Karin de Zoete Woonplaats: Betuwe
|
|
Dit is een heerlijke cake Jose. Ik heb er stukjes hazelnoot doorheen gedaan. Een echte smakelijke cake! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 12 jun 2004 18:57 |
|
|
omafia Gast
|
|
Zou het ook zonder die proteine poeder kunnen, wil het wel eens proberen.
Misschien meer amandelmeel??? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 14:36 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54486 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
ja kan of met soja meel dat heb ik gedaan erg lekker. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 15:59 |
|
|
|
|
omafia Gast
|
|
Oh dat heb ik ook, ga ik het vanavond maken lijkt me lekker, ik heb nooit roomkaas maar nu toevallig wel omdat ik overal recepten ziet met roomkaas, je mag met SB weinig roomkaas maar ik eet de cake niet in 1 keer hoop, hoop ik toch |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 16:01 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54486 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Ik snij hem altijd in plakken en reken uit hoeveel kh er in een plak zit .
En hopla de vriezer in met 2 plakjes . |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 16:03 |
|
|
omafia Gast
|
|
Rijst die cake erg veel heb alles geklopt zit nu in de cake vorm maar best wel veel. het smaakt wel lekker zeg, |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 16:23 |
|
|
|
|
Ellen Beheerder
|
|
omafia schreef: | Rijst die cake erg veel heb alles geklopt zit nu in de cake vorm maar best wel veel. het smaakt wel lekker zeg, |
Valt wel mee vind ik maar hij rijst wel |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 16:29 |
|
|
omafia Gast
|
|
Nou hij staat er al in dus dalijk rijst die de cakevorm uit hahaha |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 24 dec 2004 16:35 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Ik heb hem gisteren gemaakt!! Heerlijk, een echte cake. Ik had vanileprote?¯nepoeder gebruikt en citroenessence ipv vanille omdat ik dat toevallig had. Is heerlijk geworden en ziet er super uit. Kids vonden hem ook heerlijk._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 13 jan 2005 14:23 |
|
|
|
|