Auteur |
Bericht |
Betty Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 9-2-2004 Berichten: 537 Dieet: Atkins Woonplaats: Oss
|
|
Ik was op het forum van omafia een heerlijk recept van appeltaart tegengekomen, en heb die vandaag gemaakt.....hij was overheerlijk!!!
Ik had de bakmix van jose gebruikt, en heb nog wat citroenrasp door de appel heen gedaan voor de frissigheid.
Susanne⤙s Appeltaart Ingredi?«nten:
200 gram Atkins Bakemix
Mespuntje zout
Natrena vloeibaar gelijk aan 200 gram suiker
250 gram roomboter
500 gram appels
2 eieren
Kaneel
Dopje vanille aroma
Abrikozenjam zonder suiker
Bereiden:
Meng in een grote kom de Atkins Bakemix, zout, helft van de zoetstof, helft van de roomboter en de eieren goed door elkaar. Smelt de andere helft van de boter op zacht vuur, en voeg deze er ook bij. Schil de appels en snijd ze in kleine blokjes. Doe de kaneel, vanillearoma en de overgebleven zoetstof erbij. En meng dit goed door elkaar. Verwarm de oven voor op 180?°. Bekleed ondertussen de licht ingevette bakvorm met het deeg en druk het aan met je handen tot het ongeveer gelijk verdeeld is. ( Je kunt dit deeg niet uitrollen ) Verdeel dan het appelmengsel eroverheen. Maak met het overgebleven deeg een ruitjes vorm op de taart of als je niets over hebt, is een open appeltaart ook heel lekker! Bestrijk de appeltaart met abrikozenjam. Zet de taart 50 minuten in het midden van de oven op 180?°.
Smaakt heerlijk bij de koffie of thee, en nog lekkerder met een flinke dot zelf geklopte slagroom!
Tips:
Voor handige eenpersoons taartjes kun je ook heel goed een muffinvorm gebruiken, of een cakevorm.
succes,
Betty |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 19:12 |
|
|
|
|
omafia Gast
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 19:19 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
wat een lekker recept, hoeze dieet?? hahahaha
ga die vast ook eens maken. Ik heb net een nieuw recept van internet geplukt en hier gepost voor oliebollen. was ook van ene Susanne misschien van dezelfde. Heeft die lekkere recepten!!_________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 19:24 |
|
|
omafia Gast
|
|
Ik vind het zo knap wat een heerlijke recepten sommige mensen verzinnen, ik ben daar helemaal niet goed in |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 19:54 |
|
|
|
|
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
omafia schreef: | Ik vind het zo knap wat een heerlijke recepten sommige mensen verzinnen, ik ben daar helemaal niet goed in |
Ik ook niet. Maar ik ben wel goed in het opeten ervan! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 21:56 |
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
hahahahahaha. Ik wacht meestal tot de recepten goed uitgedokterd zijn en dan maar ik ze pas. Ik ben gewoon niet zo een keukenprinses, doe het ook niet echt voor mijn lol dus zelf verzinnen is er niet zo bij. daarom ben ik zo blij met de andere prinsessen onder ons, Mixer. Ines en alle anderen._________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 29 dec 2004 23:37 |
|
|
omafia Gast
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 30 dec 2004 18:10 |
|
|
|
|
Betty Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 9-2-2004 Berichten: 537 Dieet: Atkins Woonplaats: Oss
|
|
Heb vandaag de appeltaart gemaakt, samen met een klein handje krenten, grove kokos, en grof gemalen walnoten, en de kaneel en jam gewoon door elkaar gehusseld, en toen gebakken in een siliconen taartvorm, en hij was nu nog lekkerder!!!!(en makkelijker!)
liefs,
Betty :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 10 jan 2005 0:20 |
|
|
Loenatick Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-6-2004 Berichten: 258 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: Haarlem
|
|