Auteur |
Bericht |
Carla Weegclubfan voor het leven
|
|
ik heb hem ook gemaakt en ja hij is lekker maar het is wel net lucht wat je hapt maar met een lik jam en wat slagroom zalig bij de thee.
groetjes carla_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 mrt 2005 18:34 |
|
|
|
|
omafia Gast
|
|
Maremala schreef: | ik heb een recept om heerlijke brownies te maken, maar daar gaat roomboter in en ook walnoten en meel. Ik ga eens proberen of ik het kan aanpassen met proteine poeder.
groetjes, maremala |
Of amandelmeel misschien??? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 06 mrt 2005 19:12 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 mrt 2005 9:32 |
|
|
Maremala Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-6-2004 Berichten: 111 Dieet: Atkins Woonplaats: Spanje
|
|
dankje wel Jos?©, ik ga het proberen. ik zit nu al te smullen |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 07 mrt 2005 11:13 |
|
|
|
|
Kaer Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 11-12-2004 Berichten: 361 Dieet: *Cambridge Diet* Woonplaats: Zoetermeer
|
|
Erica schreef: | 8 eieren
zoetstof
2 eetlepels cacao
kaneel
1 eetlepeloploskoffie
amandelessence
eieren splitsen. eiwit met kaneel stijf kloppen
eigeel klutsen met zoetstof, essence, koffie en cacao
eiwit er door spatelen en in een cakeblik (alu folie erin anders krijg je de cake er niet uit), ongeveer 25 min. op 175 graden in de oven. Af laten koelen in de oven.
je kunt met de ingredienten spelen, heb er net ook 1 met cocos gemaakt, ook lekker... |
Ik heb deze zojuist gemaakt met 4 eieren en dan in muffinvorms gebakken. Staan nu af te koelen in de oven. Ruikt heerlijk alvast. Vanavond eentje proberen bij de koffie.
Heeft iemand enig idee hoe lang je dit kunt bewaren en of je het in kunt vriezen?
Ik ben echt op zoek naar lekkers voor bij de koffie wat bij fase 1 past, want van dingen als amandelcake blijf ik helaas stil staan |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 16 mei 2005 16:46 |
|
|
omafia Gast
|
|
Ik heb hem ook eens gebakken, misschien wat fout gedaan maar ik vond het niet lekker, hij was ingestort en de smaak was niet lekker, het was net of ik een spons zat te eten. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 16 mei 2005 16:49 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54486 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Ik bewaar mijn maan muffins ook in de viezer gaat prima |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 16 mei 2005 21:17 |
|
|
|
|
omafia Gast
|
|
Ik doe ook alles in de vriezer, anders eet ik het gelijk op |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 16 mei 2005 21:30 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
[quote="Erica"]Ik schud best ruim met de zoetstof omdat hij door de oploskoffie en cacao toch bitter kan smaken.[/quote ]
De Bittere smaak die je kan krijgen als je zoetstof gebruikt bij het bakken, kan liggen aan het soort zoetstof die je gebruikt.
Als je zoetstof gebruikt die aspartaam bevat, dan loop je de kans dat die bittere smaak ontstaat. Aspartaam is namelijk niet geschikt om mee te bakken. Aspartaam valt uiteen bij verhitting boven de 105 graden, en verliest dan ook zijn zoetkracht. Aspartaam is ook niet geschikt om te gebruiken in een zure omgeving, ook daar valt het uiteen en verliest zijn zoetkracht.
Om te bakken moet je een zoetstof gebruiken die geschikt is om te verhitten, deze zoetstoffen zijn:
Acesulfaan-K: deze zoetstof is bestand tegen verhitting tot 225 graden
Cyclamaat: deze zoetstof is bestand tegen verhitting en invriezen
Sacharine: Deze heeft echter een bittere nasmaak. Tegenwoordig wordt wordt er meestal een andere zoetstof aan toegevoegd, veelal cyclamaat, waardoor de bittere nasmaak verdwijnt. Deze combinatie zoetstof is ook geschikt om te verhitten. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 17 mei 2005 14:23 |
|
|
Liefhebber Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 22-6-2004 Berichten: 110 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: oud beijerland
|
|
ik ben hem nu aan het bakken, ik hoop dat het goed komt, want ik had het stukje hierboven nog niet gelezen... en ik gebruik zoetstof met aspataam... we zien het wel. Als het niet lukt weet ik in ieder geval wat er mis was. _________________ Knuffel en kus,
Jessica
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 20 sep 2005 13:46 |
|
|
|
|