Auteur |
Bericht |
Sunshine Vaste Weegclubfan
|
|
Nodig:
Vulling: 100 gram gemalen kokos
100 gram kokosolie ( uit flesje bij Toko)
1/2 dopje vanille essence
zoetstof naar smaak ( ik gebruik Xylitol)
Chocola: 3 eetlepels roomboter
2 eetlepels cacao
50 ml slagroom ( ongeveer)
1 dopje rum essence
gemalen kokos ( bekijken aan dikte)
zoetstof naar smaak
Bereiding:
Doe de kokosolie in een schaaltje en roer daar de kokos , vanille en zoetstof doorheen, totdat je een fijne brij hebt, warm houden boven een pan met water werkt prima
Doe in een glazen schaal de boter en cacao, even een minuutje in de magnetron, goed glad gaan roeren, rum en zoetstof er door heen en de slagroom, egaal glad blijven roeren, wat kokos toevoegen om een bewerkbare brij te krijgen.
( Normaal leg ik dit in hoopjes op een platte schaal, strooi er wat kokos over heen en dan de vriezer in, dit zijn dan cocoscacaobonken oftewel bonbons)
Nu smeer ik de helft van de chocoladebrij uit over een glazen snijplank, boterpapier eronder. Daarover heen smeer ik de kokosbrij en dan maak ik de andere helft van de chocoladebrij iets dunner met slagroom om deze makkelijker over de kokos te kunnen smeren.
Strooi er ventueel nog wat kokos overheen.
30 minuutjes vriezer en wala, TROPISCHE VERRASSING IN HOLLANDSCHE ROOMCHOCOLADE.
Nu in kleine blokjes snijden ( geen bounty formaat nemen, veuls te machtig) en bewaren in de koelkast. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 25 jan 2006 15:49 |
|
|
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 25 jan 2006 16:21 |
|
|
Twompie Weegclubfan voor het leven
|
|
klavertje4 schreef: | O wat klinkt dat verukkuluk !!!!!!!! |
Vandaag bij Yvonne gegeten, idd heel lekker en heel machtig! De moeite van het maken waard. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 27 jan 2006 22:00 |
|
|
Sander66 Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 29-12-2008 Berichten: 3 Dieet: Lpw carb Woonplaats: Delft
|
|
Twompie schreef: | klavertje4 schreef: | O wat klinkt dat verukkuluk !!!!!!!! |
Vandaag bij Yvonne gegeten, idd heel lekker en heel machtig! De moeite van het maken waard. |
Ik heb dit afgelopen weekend gemaakt, snakkend naar snoep en ik moet zeggen dat het net een echte bounty (puur) is dat je eet, ik heb bij de eerste wat weinig en de 2e wat meer zoetstof gebruikt, en vooral de laatste was erg lekker...al denk ik dat nog iets zoeter en de zoetstof had erg overheerst..
Desalniettemin erg lekker en zeker het proberen waard.._________________ Met vriendelijke groet
Sander Delft
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 14 jan 2009 15:45 |
|
|
|
|
Piranhaaitje Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 30-4-2008 Berichten: 368 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Ergenshierdichtbij
|
|
Waar kopen jullie de Xylitol?
Groetjes Cytherea |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 16:52 |
|
|
Sander66 Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 29-12-2008 Berichten: 3 Dieet: Lpw carb Woonplaats: Delft
|
|
Cytherea schreef: | Waar kopen jullie de Xylitol?
Groetjes Cytherea |
Ik gebruik gewoon Natrena vloeibaar! werkt ook uitstekend...ben wel een beetje verslaafd aan deze lekkernij geraakt...is waarschijnlijk fout maar ik hou me voor dat ik dit mag eten vanwege de weinige koolhydraten....dom he. _________________ Met vriendelijke groet
Sander Delft
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 19:08 |
|
|
Piranhaaitje Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 30-4-2008 Berichten: 368 Dieet: Gezond eten Woonplaats: Ergenshierdichtbij
|
|
Sander66 schreef: | Cytherea schreef: | Waar kopen jullie de Xylitol?
Groetjes Cytherea |
Ik gebruik gewoon Natrena vloeibaar! werkt ook uitstekend...ben wel een beetje verslaafd aan deze lekkernij geraakt...is waarschijnlijk fout maar ik hou me voor dat ik dit mag eten vanwege de weinige koolhydraten....dom he. |
Ach, te veel van iets is nooit goed.
Maar het is in ieder geval altijd beter dan suiker!
Ik zie dat je veel afgevallen bent! Ontzettend goed van je! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 feb 2009 19:33 |
|
|
|
|
Arieta Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 27-2-2009 Berichten: 4 Dieet: Atkins Woonplaats: Opijnen
|
|
Hoeveel punten rekenen jullie hier voor?
gr, Arieta |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 27 feb 2009 14:18 |
|
|
Aniekske Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 20-7-2009 Berichten: 11 Dieet: Atkins Woonplaats: zonhoven
|
|
[hallo
kan iemand mij zeggen hoeveel kh je voor deze lekkernij moet rekenen?
Is dit toegestaan in inductiefase?
lieve groeten
aniekske
quote="Sunshine"]Nodig:
Vulling: 100 gram gemalen kokos
100 gram kokosolie ( uit flesje bij Toko)
1/2 dopje vanille essence
zoetstof naar smaak ( ik gebruik Xylitol)
Chocola: 3 eetlepels roomboter
2 eetlepels cacao
50 ml slagroom ( ongeveer)
1 dopje rum essence
gemalen kokos ( bekijken aan dikte)
zoetstof naar smaak
Bereiding:
Doe de kokosolie in een schaaltje en roer daar de kokos , vanille en zoetstof doorheen, totdat je een fijne brij hebt, warm houden boven een pan met water werkt prima
Doe in een glazen schaal de boter en cacao, even een minuutje in de magnetron, goed glad gaan roeren, rum en zoetstof er door heen en de slagroom, egaal glad blijven roeren, wat kokos toevoegen om een bewerkbare brij te krijgen.
( Normaal leg ik dit in hoopjes op een platte schaal, strooi er wat kokos over heen en dan de vriezer in, dit zijn dan cocoscacaobonken oftewel bonbons)
Nu smeer ik de helft van de chocoladebrij uit over een glazen snijplank, boterpapier eronder. Daarover heen smeer ik de kokosbrij en dan maak ik de andere helft van de chocoladebrij iets dunner met slagroom om deze makkelijker over de kokos te kunnen smeren.
Strooi er ventueel nog wat kokos overheen.
30 minuutjes vriezer en wala, TROPISCHE VERRASSING IN HOLLANDSCHE ROOMCHOCOLADE.
Nu in kleine blokjes snijden ( geen bounty formaat nemen, veuls te machtig) en bewaren in de koelkast.[/quote] |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 11 aug 2009 17:16 |
|
|
miranda74 Ik wil afvallen bij de weegclub
|
|
men, wat zijn die dingen lekker !! Altijd wat in je koelkast hebben liggen voor als die lekkere trek toeslaat, dat geldt voor mij tenminste . |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 20 aug 2010 12:44 |
|
|
|
|