Auteur |
Bericht |
Greetje In memoriam
Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7376 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
6 appels schillen , maakt niet uit welke soort maar vind zelf Elstar het lekkerst.
Kroost er uit snijden met schillemesje of appelboor.
Appels ruim inpoederen met kaneel, helemaal rondom.
Dan opvullen met theelepel natuurjam of halvajam
Rozijntjes(even koken in magnetron, 1 minuut)
Dan alle 6 appels in een magnetronschaal doen en in de magnetron 6 minuten koken.
Eruit halen en even voelen of ze lekker zacht zijn , anders een minuutje langer.
Appels af laten koelen en koud zetten in koelkast.
Door het koken in de magnetron is er een lekker sappig sausje in de schaal ontstaan en die kan je bij het opdienen van de appel op een dessertbordje over de appel heen gieten, kan nog een toefje lightroom op maar is al lekker genoeg en een ware traktatie.
Kan natuurlijk ook zonder de rozijnen en jam, dan heb je de Cohen waarden.
Nooit meer dan 2 appels per dag(vruchtensuikers), anders wordt het teveel fruit.
Omdat ze zo lekker zijn lus je ze namelijk wel achter elkaar
Lachen
Ook kan je tegelijkertijd voor het inpoederen met kaneel de appel met wat rumessence insmeren maar wel voorzichtig niet zoveel natuurlijk.
Hoeft niet maar is maar een ideetje van Greetje
per appel 85 kcal. _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 10 feb 2009 15:44 |
|
|
|
|
Anitab2705 Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 30-1-2009 Berichten: 289 Dieet: gezond eten Woonplaats: st oedenrode
|
|
erg lekker
Ik heb ipv de jam (had ik niet in huis) een beetje honing gebruikt....
Het thuisfront vondt dit een erg lekker toetje.
Ik moet je wel bekennen dat man en dochter er een bolletje vanille ijs bij gekregen hadden.
Ik miste het niet._________________
Ook tegenwind gaat liggen... |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 14 mrt 2009 23:41 |
|
|
Greetje In memoriam
Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7376 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
Een beetje Optimel choc of vanille of caramel vla is ook erg lekker erbij _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 14 mrt 2009 23:54 |
|
|
SunshineGirl Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 3-3-2009 Berichten: 9 Dieet: gezonder en iets minder eten
|
|
Geweldige tip Greetje!
Ik ben ze nu aan het maken, ze zitten in de magnetron!
Als ik er een gegeten heb laat ik je weten hoe ik ze vond
liefs! Nathalie
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 apr 2009 9:04 |
|
|
|
|
Greetje In memoriam
|
|
Leuk dat je er wat aan hebt.
Afgekoeld zijn ze het lekkerst _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 apr 2009 9:25 |
|
|
SunshineGirl Ik wil afvallen bij de weegclub
Geregistreerd op: 3-3-2009 Berichten: 9 Dieet: gezonder en iets minder eten
|
|
Wat lekker zeg! En dat die appel zacht blijft is super
bedankt hoor! Mijn zoete trek ook weer gestilt haha! _________________ You can turn off the sun, but I'm still gonna shine!!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 apr 2009 13:53 |
|
|
Greetje In memoriam
|
|
Hartstikke goed gedaan, geniet ervan _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 10 apr 2009 15:43 |
|
|
|
|
Meriem Vaste Weegclubfan
|
|
Lijkt me heerlijk dit recept! Alleen heb ik twee vraagjes:
-hoe kook je rozijntjes in de magnetron? moet je deze eerst wellen? Ik heb werkelijk geen idee.
-tweede vraag: op hoeveel watt moet je de magnetron zetten om de appels te koken?
Domme vragen misschien. sorry.
Dank je wel alvast voor het antwoord.
Liefs,
Meriem_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 18:06 |
|
|
Greetje In memoriam
|
|
vol vermogen en een in dessertschaaltje even wellen en dan na een minuut of 10 even 1 minuutje in de magnetron daarna in de appel stoppen _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 19:19 |
|
|
Meriem Vaste Weegclubfan
|
|
Dank je wel voor je antwoord Greetje. Binnenkort uitproberen. _________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 08 dec 2009 21:01 |
|
|
|
|