Auteur |
Bericht |
Schapie Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 10-2-2004 Berichten: 1080 Dieet: ketogeen (low-carb) Woonplaats: Nederland
|
|
250 gram roomboter
115 gram proteine poeder
dopje vanille esence
paplepel zoetstof (vloeibaar)
Oven voorverwarmen op 150 graden!!
Laat de roomboter smelten (niet heet laten worden) dan de vanille en zoetstof er door.
De proteine poeder erdoor mengen, kan zelfs gewoon met een vork.
Dan het gladde papje in vormen scheppen, even met het vormpje op het aanrecht kloppen zodat het mooi verdeeld is. Ik heb zelf bij blokker de vormen van 'le chef' gekocht. Dit zijn 6 vormen die ik dan vul met het mengsel.
10 minuten in de oven op 150 graden. (Let op de kleur want ze zijn het lekkerst als ze er uit zien als een spritskoek) Dan uit de oven.
De koeken uit de vormen halen. Wel voorzichtig want ze zijn erg vochtig. Helemaal aflaten koelen en klaar.................
Nu zijn ze al heel lekker maar als je nog een dag wacht worden ze nog lekkerder. Ze zijn ook als gebak te gebruiken want ik doe er ook wel eens slagroom op met een aardbei.
Doegie......Schapie |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 12 mrt 2004 11:50 |
|
|
|
|
Ardnas Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-3-2004 Berichten: 160 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Katwijk Zh
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: di 16 mrt 2004 14:43 |
|
|
Ardnas Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-3-2004 Berichten: 160 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Katwijk Zh
|
|
Ik heb ze nogmaals gemaakt, want ik had ze blijkbaar toch te kort gebakken. Nu allemaal in van die papieren cakevormpjes, dat gaat erg makkelijk.
Nu waren ze wel goed, mijn man (die absoluut geen Atkins nodig heeft, GRRRRRR) vond ze ook errug lekker. Hij gebruikt zelf ook veel proteinepoeder, want hij is het moment aan het trainen voor de marathon van Rotterdam. (zie ik mezelf nog niet doen) _________________ Groetjes van Sandra
Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 17 mrt 2004 13:10 |
|
|
Ria2 Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 19-2-2004 Berichten: 110 Dieet: Atkins Woonplaats: Bleiswijk
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 25 mrt 2004 13:10 |
|
|
|
|
Saskiavh Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 208 Dieet: Atkins Woonplaats: Leusden
|
|
Ik heb ze ook gebakken in papieren vormpjes. Het hele recept voor 18 koek/cakejes. Ik zie bij schapie's dagboek dat zij 1 kh per koek rekent (bij 6 stuks), maar volgens mij zit er toch niet zoveel kh in het hele recept???
boter 0, zoetstof 0,ess. 0 alleen de proteinepoeder +- 3kh
of vergis ik me nu???
groeten saskia
PS gebruiken jullie protifar plus(wit) of de "soja"proteinenpoeder (gelig)? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 14 apr 2004 10:26 |
|
|
Ardnas Vaste Weegclubfan
|
|
Ik persoonlijk gebruik de soja-proteinepoeder voor dit recept, want met protifar mislukken ze falikant.
Ik weet niet of een ander dat ook heeft, maar bij mij dus wel. _________________ Groetjes van Sandra
Gewicht nu: 101 kg
Streefgewicht voor 1 september: 95 kg
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 14 apr 2004 19:18 |
|
|
Saskiavh Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 208 Dieet: Atkins Woonplaats: Leusden
|
|
Ik had beide poeders half om half gebruikt, omdat ik niet wist welke van de twee bedoeld werd. Smaakt goed alleen de bovenkant blijft wat kruimelig. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 14 apr 2004 21:51 |
|
|
|
|
Janet Vaste Weegclubfan
|
|
Ardnas schreef: | Ik persoonlijk gebruik de soja-proteinepoeder voor dit recept, want met protifar mislukken ze falikant.
Ik weet niet of een ander dat ook heeft, maar bij mij dus wel. |
Zou dat het zijn ik heb ze namelijk van het weekend gebakken maar ze waren keihard het deeg was ook niet het gladde papje wat het moest zijn. De smaak was overigens wel heerlijk _________________ Groetjes Janet
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 05 mei 2004 9:39 |
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
saskia.v.h schreef: | Ik heb ze ook gebakken in papieren vormpjes. Het hele recept voor 18 koek/cakejes. Ik zie bij schapie's dagboek dat zij 1 kh per koek rekent (bij 6 stuks), maar volgens mij zit er toch niet zoveel kh in het hele recept???
boter 0, zoetstof 0,ess. 0 alleen de proteinepoeder +- 3kh
of vergis ik me nu???
groeten saskia
PS gebruiken jullie protifar plus(wit) of de "soja"proteinenpoeder (gelig)? |
Boter heeft ook koolhydraten, de een heeft 0.5 kh per 100 gram en de ander 1.0 kh per 100 gram.
Groetjes
Ines :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: wo 05 mei 2004 10:45 |
|
|
Omaduck Ik wil afvallen bij de weegclub
|
|
ik heb de koeken gewoon met protifar gebakken en no problem hoor.
ik vind ze het lekkerst als ze zeker een dag oud zijn en dan inderdaad met aarbei en slagroom. mijn dochter van 9 vind het ook heerlijk.
groetjes oma duck :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 07 mei 2004 15:31 |
|
|
|
|