Auteur |
Bericht |
Big Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-10-2004 Berichten: 294 Dieet: caloriebewust Woonplaats: Groesbeek
|
|
Hier weer een gemakkelijk en overheerlijk receptje.
Dit heb ik van de week voor het eerst gemaakt, ik had niet veel in huis en moest roeien met de riemen die ik had. Ik heb mezelf overtroffen, het smaakte heerlijk en ga het zeker vaker maken.
Voor ?©?©n persoon:
Breek 200 gram diepvries asperges in drie delen en kook ze gaar in 10 tot 15 minuten.
Bak een in blokjes gesneden tonijnsteak bruin en voeg de gare asperges toe en bak deze even mee.
Doe er 100 gram Heinz Pasta Sauce bij (Original of Hot) en laat het geheel doorwarmen.
Serveer het met geraspte kaas en smullen maar!
De asperges lijken erg op penne regata, die dikke pasta pijpen.
Diepvries asperges koop je bij de Aldi, niet duur en een heel goede kwaliteit.
Heinz Pasta Sauce bevat slechts 5,5 kh per 100 gram, alle andere pasta saucen bevatten meer dan 12 kh.
Totaal bevat dit gerecht 11,5 kh.
In plaats van tonijn lijkt me dit gerecht ook erg lekker met rul gebakken rundergehakt, dat ga ik vanavond proberen.
Asperges hebben een sterk vochtafdrijvende werking en da's een mooie bijkomstigheid, toch? :wink: _________________ Klaar voor de slankere versie van mijzelf
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 27 feb 2005 10:25 |
|
|
|
|
omafia Gast
|
|
Met gehakt ga ik het ook proberen want ik lust geen tonijn |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 27 feb 2005 11:33 |
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54492 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Klinkt lekker was (ben?) dol op pasta altijd vis of vlees lust allemaal |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 27 feb 2005 11:54 |
|
|
Big Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-10-2004 Berichten: 294 Dieet: caloriebewust Woonplaats: Groesbeek
|
|
Ik heb het met gehakt gemaakt, was inderdaad ook erg lekker.
In plaats van diepvries asperges heb ik er nu asperges uit een potje door gedaan, dat gaat ook prima maar die diepvries zijn lekkerder. _________________ Klaar voor de slankere versie van mijzelf
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 03 mrt 2005 11:02 |
|
|
|
|
Libby Weegclubfan voor het leven
|
|
Ziet er lekker uit Big, jammer dat ik niet tegen saus uit een potje kan, anders zou ik het zeker ook maken.
Met zalm zal het ook wel lekker zijn denk ik?
Libby |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 03 mrt 2005 12:02 |
|
|
Big Vaste Weegclubfan
|
|
Libby, het idee is dat pasta heel goed is te vervangen door asperges. Je kunt er dus alle kanten mee op als je zelf een beetje creatief bent. _________________ Klaar voor de slankere versie van mijzelf
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 05 mrt 2005 20:32 |
|
|
Libby Weegclubfan voor het leven
|
|
Naar boven |
|