Auteur |
Bericht |
Greetje In memoriam
Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7376 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
Kokos-citroen tulband
Ingredienten:
60 gr amandelmeel
40 gr gemalen kokos
half zakje bakpoeder
geraspte schil en een paar druppels sap van 1 citroen
5 gr (vloeibare) zoetstof
100 gr roomkaas
60 gr boter
4 eieren (M)
Bereidingswijze:
Droge ingrediënten goed mengen, dan de boter (even smelten in de magnetron, dan mengt het gemakkelijker), roomkaas, citroensap en eieren toevoegen. Alles op hoogste stand van de mixer kloppen en het beslag in een (siliconen) tulbandvorm scheppen. In ongeveer 40 minuten op 120 graden bakken. Let op: open de overdeur niet tijdens het bakken, het is immers familie van een soufflé.
Overige informatie over recept:
In plaats van citroen is limoen ook erg lekker.
Recept van Lieke _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 29 dec 2007 22:37 |
|
|
|
|
melkmeisje Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 12-7-2009 Berichten: 420 Dieet: Dr Frank (low-carb) Woonplaats: Nijkerk
|
|
Hij staat nu in de oven, welliswaar in een cake blik want ik heb geen tulband vorm.
Ben erg benieuwd! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 15:01 |
|
|
Greetje In memoriam
Geregistreerd op: 22-2-2004 Berichten: 7376 Dieet: Sleeve en lowcarb Woonplaats: Deventer
|
|
Ik ook!!! _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 15:57 |
|
|
Geregistreerd op: 12-7-2009 Berichten: 420 Dieet: Dr Frank (low-carb) Woonplaats: Nijkerk
|
|
De stuctuur is helemaal ok. De smaak echter wat aan de hartige/zoute kant. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik geen citroen in huis had en het dus met citroensap gecompenseerd heb. En ik heb sinds gister stevia inhuis, daar heb ik er zn 17 druppels van ingedaan.
Zou dit te weinig zijn?
Maar hij was wel lekker genoeg, of veelbelovend genoeg meot ik zeggen om straks met een citroen te maken! |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 16:14 |
|
|
|
|
Greetje In memoriam
|
|
citroensap maakt het wat hartiger zurig op een bepaalde manier en citroenschil is veel zachter en lekkerder. Wat de stevia betreft blijft het gewoon uitzoeken wat je lekker vindt. eet smakelijk _________________ Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 16:26 |
|
|
|
|
Dank je wel voor het snelle antwoord. Als ik hem weer gemaakt heb dan laat ik de uitkomst weer weten |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 07 mrt 2010 16:30 |
|
|
Krienie Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 21-11-2010 Berichten: 109 Dieet: Atkins Woonplaats: hellevoetsluis
|
|
bij mij is tie gewoon plat,..en niet gaar
40 minuten op 120 graden ???
klopt dat wel ??
had me oven ingesteld en ben weg gegaan ,..aan de bovenkant is tie echt maar een prut beetje verkleurd en vanbinnen nog helemaal nat
ik twijfel of 120 graden wel warm genoeg is ?
ik heb hem nu even op 200 graden voor 20 minuten,.. rijzen zal die wel niet meer,..wie weet dat het een soort koek word
probeer het volgende week wel nog een keer als het idd echt op 120 graden moet._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 12 dec 2010 16:40 |
|
|
|
|