Auteur |
Bericht |
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Speculaasjes
50 gr rauwe ongezouten macadamia⤙s
20 gr boter
20 gr Atkinsbakmeel
1 eidooier
beetje zoetstof
1 druppel vanille-extract
1 theelepel speculaaskruiden
snufje zout
Maal de macadamia⤙s heel fijn. Verwarm de boter in de magnetron totdat deze zacht is, niet gesmolten. Roer het macadamia-meel, de eidooier, het atkinsbakpoeder, de zoetstof, het zout, de speculaaskruiden en het vanille-extract door de boter.
Verdeel het deeg over de bodem van 6 papieren muffinvormpjes, en bak ze gedurende 20 minuten op 170?°. Laat ze daarna afkoelen op een taart rooster
Het hele recept bevat 10 koolhydraten.
Leuk weetje over macadamia's
http://www.dekooktips.com/warenkennis/noten/macad.htm
Laatst aangepast door Jose op ma 20 sep 2004 14:15, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 16 sep 2004 9:08 |
|
|
|
|
klavertje4 Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 8-2-2004 Berichten: 2652 Dieet: Atkins Woonplaats: Geleen
|
|
Het water loopt me in de mond. Durf ze bijna niet te maken uit angst dat ik me niet kan beheersen en ze zo op zijn!!_________________ Aanvaard wat je niet veranderen kunt maar verander wat je niet aanvaarden kunt!
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 16 sep 2004 13:01 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 3-2-2004 Berichten: 1390 Dieet: Cambridge Dieet Woonplaats: Geleen
|
|
Je krijgt er maar 6 uit het recept, en vanaf fase 2 zijn ze toegestaan. Je zou je iedere dag 1 koekje kunnen laten, dan heb je voor de hele week een koekje bij de koffie :wink: |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 16 sep 2004 13:03 |
|
|
Loenatick Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 5-6-2004 Berichten: 258 Dieet: Dr Cohen Woonplaats: Haarlem
|
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 13:21 |
|
|
|
|
Ellen Beheerder
Geregistreerd op: 30-1-2004 Berichten: 54488 Dieet: Gezonder leven Woonplaats: Amersfoort
|
|
Nahhhhh zo blontttt ben je dus niet dat je al dacht dat het nootjes zijn grinnik |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 13:30 |
|
|
|
|
hahahahha
maar nou weet ik het nog niet he???
lieve groetjes Loentje<<toch niet blond???>> _________________
....als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan... |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 14:02 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
|
|
Macadamia's zijn inderdaad nootjes, moet even natellen hoeveel koolhydraten erin zitten, weet ik zo niet uit mijn hoofd
Het zijn 10 koolhydraten, heb het meteen boven bij het recept vermeld, hoeft niet iedereen te zoeken.
Je zou het ook met amandelmeel kunnen proberen, moet volgens mij ook lukken. Alleen de macadamia's zijn wat neutraler van smaak. Maar daar en tegen is een amandelsmaakje ook heerlijk.
Ik zou zeggen gewoon proberen.
Laatst aangepast door Jose op ma 20 sep 2004 14:17, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 14:05 |
|
|
|
|
Ines Weegclubfan voor het leven
Geregistreerd op: 2-3-2004 Berichten: 12220 Dieet: Sonja Bakker Woonplaats: Alphen aan de Rijn
|
|
Zit net te brainstormen, je kan natuurlijk ook aan het spritsenrecept speculaaskruiden toevoegen, lijkt me ook errug lekker |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 14:13 |
|
|
Jose Super Weegclubfan
|
|
Kan ook Ines, gewoon je fantasie gebruiken, en er op los experimenteren, kom je tot de meest waanzin lekkere creaties. Alleen potlood en papier bij de hand houden om alles te noteren wat je erin stopt, dan kan je het meteen hier posten. Zo doe ik het ook. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 14:19 |
|
|
|
|
nou maar WEER bedank voor je snelle antwoord....
ga ik lekker bakken en smullen hahahahaha
<<en toch mijn best doen nanananaaaaaanaa>>
lieve groetjes Loentje _________________
....als de moed je in de schoenen zakt, ga dan eens op je kop staan... |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 20 sep 2004 14:20 |
|
|
|
|