Auteur |
Bericht |
sherma Vaste Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-12-2010 Berichten: 329 Dieet: GOK Woonplaats: helmond
|
|
Bruin brood.
10 eieren.
3 el olie. (bijv. kokosolie of roomboter)
150 gram fijngemalen lijnzaad.
125 gram gemalen noten. (bijv amandelen)
snufje zout.
1 theelepel zuiveringszout = baking soda = natriumbicarbonaat.
Bereidingswijze:
Eerst de eieren mixen. Dan de amandelen het lijnzaad en de boter erbij doen.
Als laatste het zout en het zuiveringszout.
Bakblik bekleden met bakpapier. 1 uur bakken op 150 graden.
Als je het brood in 20 plakjes snijdt is het maar 1.3 gram koolhydraat per plakje.
Het aantal kcal ligt wel aan de hoge kant: 123 kcal per plakje.
Dit heb ik van het opgewicht forum
__________________________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 20 jan 2011 0:20 |
|
|
|
|
mjudistira Super Weegclubfan
Geregistreerd op: 20-5-2010 Berichten: 1955 Dieet: Op Gewicht (Yvonne Lemmers) Woonplaats: Almere
|
|
Oh, jullie zijn wel weer heel goed bezig met allemaal recepten op het forum te zetten!!! Allemaal nieuwe dingen om uit te proberen. Dat brood, kun je dat ook invriezen eigenlijk?_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: do 20 jan 2011 16:32 |
|
|
jooltje64 Vaste Weegclubfan
|
|
ijgenwijs schreef: | Notenbrood van Jolanda
200 gr walnoten
200 gr hazelnoten
100 gr amandelen
100/200 g kokos
6 eieren
3 el olijf of walnootolie
maak de noten klein in de blender.
klop de eieren los.
meng alles doorelkaar
mengsel in een cakevorm overdoen en afdekken met aluminiumfolie.
45 graden bakken op 175 graden
folie verwijderen en nog eens 45 minuten bakken op 175 graden.
het beste kun je het laten afkoelen en in plakken invriezen, het is niet zo lang houdbaar omdat er geen conserveringsmiddelen inzitten.
Eet smakelijk.
Andrea |
wat een heerlijk recept ,ga gelijk morgen het lekkere brood bakken |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 21 jan 2011 19:59 |
|
|
Kaatje Weegclubfan voor het leven
|
|
Hee Jooltje, welkom bij de club! Maak je ook gezellig een dagboekje aan? |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: vr 21 jan 2011 20:37 |
|
|
|
|
|
|
Kaatjekat schreef: | Hee Jooltje, welkom bij de club! Maak je ook gezellig een dagboekje aan? |
oke,
ik zal het gaan doen,ben ok al bij gok aan het dagboeken maar ik ga het hier ook doen.
het stimuleert nl ernorm.
gr jol |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 22 jan 2011 9:15 |
|
|
Geregistreerd op: 20-5-2010 Berichten: 1955 Dieet: Op Gewicht (Yvonne Lemmers) Woonplaats: Almere
|
|
jooltje64 schreef: | Kaatjekat schreef: | Hee Jooltje, welkom bij de club! Maak je ook gezellig een dagboekje aan? |
oke,
ik zal het gaan doen,ben ok al bij gok aan het dagboeken maar ik ga het hier ook doen.
gr jol |
Hmm, dit is toch GoK??_________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: za 22 jan 2011 21:42 |
|
|
|
|
mjudistira schreef: | jooltje64 schreef: | Kaatjekat schreef: | Hee Jooltje, welkom bij de club! Maak je ook gezellig een dagboekje aan? |
oke,
gr jol |
Hmm, dit is toch GoK?? |
ja dat klopt maar ik ben ook lid van de site van Yvonne Lemmers. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 23 jan 2011 14:01 |
|
|
|
|
Kaatje Weegclubfan voor het leven
|
|
Er zijn er meer hoor... je zult wel ervaren dat we hier niet zo overal 'bovenop zitten' als op het gokforum, maar dat komt omdat ik van mening ben dat een dieet voor jou moet werken en niet andersom. De eerste 6 weken zijn belangrijk om het boek zo goed mogelijk 'naar de letter' te volgen, maar je zult er ook je eigen draai aan moeten mogen geven, anders houd je het niet de rest van je leven vol en dat is in principe wel de bedoeling. |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: zo 23 jan 2011 14:09 |
|
|
|
|
Oh ja, ik las net in Lucy's boekje dat-ie ook op het GoK forum van Yvonne Lemmers zit. Je moet er maar tijd voor hebben, he. Ik heb aan dit forum mijn handen al vol.
Ik ben ook erg blij dat je niet overal bovenop zit, hoor Karin. Ik zou daar denk ik ook helemaal niet tegen kunnen en je filosofie dat het dieet voor jou moet werken en niet andersom vind ik persoonlijk een hele goeie. Inderdaad, het moet vol te houden zijn, anders haak je snel af...en dat kan niet de bedoeling zijn._________________ |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 24 jan 2011 10:32 |
|
|
Cabogirl Mega Weegclubfan
Geregistreerd op: 17-10-2009 Berichten: 809 Dieet: cambrigde (sinds mei 2002 maagband ) Woonplaats: Heerhugowaard
|
|
Ik vind niet dat ze er boven op zitten hoor. Het is daar ook heel gezellig. En ik vind daar veel info die ik hier mis, omdat ze daar meer gok topics hebben. Maar iedereen moet doen wat ie zelf leuk vindt, toch?_________________ Groetjes Lucy
Sinds 2002 maagband, gewicht 116 25-11-'10 start GOK, 82,3 31-03-'11 start CB 84,9 |
|
Naar boven |
|
Geplaatst: ma 24 jan 2011 11:07 |
|
|
|
|